تایل گچی چیست ؟

تایل گچی چیست ؟

تایل گچی چیست؟

تایل گچی از یکسری صفحات خشک گچی با مقاطع گالوانیزه که سطح آن با کاغذ مقاومی بنام کرافت پوشیده شده، بوجود می آید.

این محصول با نام های دیگری چون گچ برگ، کناف، پانل و صفحات روکش دار گچی نیز شناخته می شود اما توجه داشته باشید نام علمی و اصلی این محصول گچ برگ میباشد و سایر نام ها به اصطلاح بر سر زبانها افتاده اند.

در واقع صفحات روکش دار گچی نوع جدیدی از سقف کاذب میباشد پس تمامی مزایای سقف کاذب را به اضافه مزایا و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا میباشد برای مثال سازگاری آن با محیط زیست، مقاومت بالا در برابر زلزله، ضد حریق، ضد صوت، ضد آب، سبکی، قیمت ارزان، نصب آسان، زیبایی و نمای بی نظیر و چندین مزایای دیگر.

انواع تایل

عمدتا تایل های گچی به دوسته کلی تقسیم بندی می شوند که هر کدام زیر دسته هایی دارند. خب این عوامل عبارتند از…

1- ساده

  • بدون روکش
  • روکش دار

 

2- طرح دار

  • فلزی
  • pvc
  • معدنی
  • آکوستیک
  • پوشالی
  • آسمان مجازی

 

تایل گچی

تایل گچی ساده

تایل گچی ساده یکی از پرکاربردترین و ساده ترین مصالح ساختمانی سقف کاذب میباشد.

از آنجا که صفحات روکش دار گچی ساده بدون سوراخ هستند پس عایق صوتی ندارند و صدا را برمیگردانند.

این محصول در ابعاد 60 در 60 سانتی تولید شده و معمولا در همین ابعاد نیزنصب می شود ولی خب بیشتر در محیط های اداری و سالن های بزرگ از آن استفاده می شود.

تایل بدون روکش

همانطور که میدونید جزء دسته تایل گچی ساده میباشد و همانطور که از نامش پیداست این نوع صفحات روکش ندارند.

بنابراین، این صفحات رنگ می شوند اما سوال اینجاست چه نوع رنگی در آن استفاده میشه و چه مزایایی داره؟

در جواب باید بگم از رنگ سفید آکرلیک استفاده میشه که باعث میشه از رشد میکرو ارگانیسم های موجود در طبیعت بر روی صفحات روکش دار گچی جلوگیری کنه.

تایل روکش دار

این صفحات نیز جزء دسته تایل های گچی ساده هسستند. با روکشی از آلومینیوم تولید و عرضه بازار می شوند و برای مکان هایی چون آشپزخانه، حمام، دستشویی و استخر که دائم با آب و رطوبت سروکار دارند مناسب هستند.

تایل گچی طرح دار

تایل گچی طرح دار سطحی سوراخ سوراخ دارد که این امر باعث میشود صداهای موجود در محیط را به پشت تایل هدایت کند و از بازگشت آن جلوگیری کند پس برخلاف صفحه روکش دار گچی ساده عایق صوتی مناسبی دارد.

این محصول نیز در ابعاد 60 در 60 سانتی متر تولید و عرضه بازار می شود اما شما این امکان را دارید ابعاد مورد نظر خود را سفارش دهید.

تایل فلزی

دارای روکش های آلومینیومی با فلیس مشکی هستند. روی این تایل سوراخ هایی به شکل دایره قرار دارد.

بیشتر در سازه های T24 مورد استفاده قرار میگیرند در چنین سازه هایی سقف حدود 8 میلی متر پایین تر می آید. توجه کنید برای نصب تایل فلزی از سپری استفاده شود.

تایل گچی pvc

این نوع تایل دارای روکش pvc طرح دار هستند که در چند طرح مختلف تولید میشوند، این صفحات از یک پوشش آلومینیومی در پشتشان برخوردار هستند.

از مزایای این محصول میتوان به طرح ها و شکل های ظاهری زیبا، عدم نیاز به رنگ آمیزی، تمیزکاری آسان، ضد آب بودن و… اشاره داشت.

تایل گچی معدنی

تایل های معدنی AMF)) قابلیت جذب صوت بالایی دارند و ارتعاشات و انعکاس صوت در فضا را کنترل می کنند بنابراین با جذب ارتعاشات از ایجاد همهمه در فضا جلوگیری میکند و محیط آرام و مطلوبی فراهم می سازد.

این محصول صد درصد قابل بازیافت است و از هرگونه مواد شیمیایی مضر مانند آزبست و فرمالدهیدها عاری میباشد.

تایل آکوستیک

تایل آکوستیک خاصیت جذب صوت بی نظیری دارد و در مکان های عمومی مانند سالن های کنسرت، مکان های درمانی، تئاتر ها، فضاهای آموزشی، اداری و تجاری برای از بین بردن انعکاس صدا استفاده می شود.

امروزه، تایل های آکوستیک در طرح های مختلف شبیه به گچ، سنگ یا حتی پارچه، طراحی شده اند و نصب آن ها نیز بسیار آسان میباشد.

تایل گچی پوشالی

تایل گچی پوشالی از پشم چوب طبیعی و پودر مگنزیت که با آب مخلوط و مستحکم شده اند، تشکیل شده است.

این محصول در برابر ضربات مکانیکی، رطوبت و صوت مقاوم بوده و برای آکوستیک نمودن فضاهای آموزشی، استخرها، ساختمان های اداری و غیره بسیار مناسب می باشند.

بیشتر بخوانید: تایل گچی چیست؟

تایل آسمان مجازی

تایل گچی آسمان مجازی از تایل های شیشه ای ساخته شده است یعنی امکان عبور نور از خود را دارند.

می توان مناظر دلخواه وشخصیت های دوست داشتنی خود را بر روی آن چاپ کنید به عنوان مثال تصاویرکارتنی، فوتبالی، رودخانه، جنگل، آسمان و… را مانند یک پازل بر روی سازه ی سقف کاذب نصب کنید.

6 نکته بسیار مهم در نصب تایل گچی آسمان مجازی

1- همانطور که میدونید در نصب این تایل ها تصاویر بصورت پازل کنار هم قرار می گیرند پس ابتدا متراژ را روی کاغذ بکشید و آن را به صورت شبکه در آورید تا بتوانید سقف را به صورت ۶۰ در ۶۰ اجرا کنید.

2- چنانچه قصد دارید تصویر خاصی را بر روی پنل پیاده سازی کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که تصویر باید با کیفیت باشد در غیر این صورت، چون تصویر بزرگ می شود وضوح و نتیجه خوبی بدست نمی آورید.

3- سعی کنید آسمان مجازی را به صورت مستقیم بر روی سقف سیمانی نصب نکنید چراکه پس از مدتی خرده های سیمانی بر پشت پنل ریزش کرده و باعث ایجاد سایه و ایجاد اختلال در نورپردازی سقف می شود.

4- مراقب باشید سیم و کابل ها دقیقا از کناره های پنل گذر کنند و چنانچه بر روی پنل سیم یا کابلی عبور کند باعث ایجاد سایه و اختلال در نور پردازی می شود.

5- برای تمیزی و زیباتر شدن کار سعی کنید پرتی های دور را با دقت از بین ببرید.

6- اگر قصد اسمان مجازی را بر روی یک سقف خام اجرا کنید حتما سقف را با ماده ای مانند سرب پوششی بپوشانید.

محصولات آداک پوشش شرق ؟

گروه تولیدی آداک با برند جهانی APS بی شک باکیفیت ترین و مقرون به صرفه ترین محصولات رو در اختیار شما قرار میدهد .

شما میتوانید با کلیک روی این متن همه محصولات تولیدی APS رو مشاهده و بررسی کنید .

مقالات


دسته بندی


پروژه ها


اطلاعات تماس


ساعات کاری


شنبه
8:00 تا 16:00
یک شنبه
8:00 تا 16:00
دو شنبه
8:00 تا 16:00
سه شنبه
8:00 تا 16:00
چهار شنبه
8:00 تا 16:00
پنج شنبه
8:00 تا 14:00
جمعه
تعطیل